Despre sucuri presate la rece, detoxifiere si Marry Poppins Juice Delivery

Cand ma gandesc la Mary Poppins, ma gandesc la melodiile personajului Mary Poppins, jucata in filmul Disney de catre inegalabila Julie Andrews, cumplit de tanara, pe care le-am cantat atat la atestatul de engleza in clasa a XII-a, dar si pe scena. Azi, am intalnit o Mary Poppins moderna, tanara, plina de viata: Andra Popp. Dadusem like la pagina ei cu Juice Delivery de ceva timp atunci cand s-a hotarat sa faca un concurs in care castigai 3 zile de sucuri de detoxifiere, imunizare, vitaminizare, sau alt plan care ti se potriveste mai bine in functie de necesitati. Scurt pe doi: am participat si am castigat, nu stiu ce s-a intamplat cu norocul meu anul asta, cu siguranta am dormit candva la umbra intr-o poiana de trifoi cu patru foi si nu mi-am dat seama, altfel nu imi explic…

O sa o denumesc in continuare “Mary Poppins”, scris de catre ea “Marry Poppins”, un fel de Mary cu Merry, o fericita daruitoare de sanatate si vitalitate – tuturor celor care o intalnesc!

Asadar aceasta Marry Poppins de Brasov mi-a propus pentru prima zi unul din programele ei de juicing (post cu sucuri presate la rece) numit Green Detox – o varianta plina de vitamina C, recomandat persoanelor cu imunitatea scazuta si lipsite de energie. Era perfect, dupa o laringita cronica nesuferita ce nu m-a lasat sa cant la un recital si la examenele de final de anul 1 la master timp de 3 saptamani. Aveam nevoie de vitamine ca de aer. Doza soc, nu altfel! Iata jurnalul meu de calatorie in lumea sucurilor presate la rece si smoothie-urilor in combinatii minunate!

Ziua 1

Disclaimer:  Am inceput destul de repede, sunt entuziasmata de noua provocare, mai ales ca eu mananc destul de bine de fel – a se consemna ca sunt o foarte buna prietena, ba chiar membru al familiei apropiat! cu mancarea, viitorul meu sot este bucatar si… chiar ador sa simt arome, gusturi, texturi si combinatii dragastoase. N-am fost niciodata slaba, presupun ca sunt o femeie normala, cu un pic aici si un pic acolo, mai am de lucru pana ajung sa fiu „fit”, adica in forma.  Pana atunci explorez cu suplimentele de vitamine (magneziu,fier,calciu,zinc), vindecatoarele alge (spirulina si chlorella), si proteine naturale, alaturi de antrenamente la sala de sport sau acasa,in functie de zile si de starea de spirit. Totusi, nu am iubit sportul niciodata, invat sa o fac acum, dar procesul dureaza si necesita multa munca si dedicare. Daca as reusi sa fac si mai multa curatenie in meniu ar fi grozav, sa fie mai organizat, mai bine pus la punct. Deocamdata ma laud ca nu mananc grasimi (rele), prajeli, si (prea mult) fast food. O pizza pe luna, un burger pe luna, dar am probleme cu dulciurile. Oh, mieroasele, bucalatele, neserioasele dulciuri! Sunt pacatul meu stramosesc si aproape imposibil sa ma dezic in unele zile. Am inlocuit zaharul din cafeaua de dimineata cu zahar din nuca de cocos, insa exista pe lume ciocolata, prajituri, clatite si Nutella, iar asta e rau. Rau si atat de bun…

Prima zi cu sucuri imi da fiori. Ma gandesc ca o sa imi fie foame, ca o sa incep sa fiu iritata, ca o sa fiu dramatica cu toata lumea si ca o sa imi trebuiasca un backup plan. O intreb pe Marry Poppins daca am voie sa mananc fructe sau morcovi, ea imi zice ca da- in cazuri extreme, insa ma provoaca sa raman numai pe suc. Am cumparat totusi, sa fie in frigider, sa nu imi dau duhul doar din lichide.

  • Ma trezesc devreme si beau cafeaua (desi in program scrie sa beau apa cu lamaie si ghimbir). Sper sa pot data viitoare fara cafea.
  • Beau cam la 2 ore, ma gandesc ca 2×6=12 si ca e destul de corect avand in vedere ca aveam in frigider fix 6 sucuri colorate in mod diferit si foarte interesante
  • Pana la ora 12 beau deja 3 sucuri. Ma apuca o foame imesurabila cu sunete si capricii. O reduc la tacere cu ceai si mai beau si o cana de apa dupa. In jumatate de ora dupa ce a inceput sa faca scandal, stomacul meu tace.
  • Pe la 16 deja sunt satula. Beau si apa concomitent, cumva simt ca imi trebuie! Am si condus mult cu sucurile dupa mine si parca ma simt vinovata ca le-am stricat temperatura buna, s-au prea incalzit.
  • E ora 20 si mai am inca doua sucuri, oare cum se face? Nici o foame nu se iveste si ma gandesc ca e aproape imposibil. Am epifania cea mai mare: corpul meu e insetat. S-a bucurat toata ziua de lichide pline de vitamine, nutrienti si minerale, si in afara de un mic episod, nu a plans de foame. Sunt socata. Realizez ca trebuie sa fac asta mai des.
  • A doua zi incep usor, cu smoothie dimineata. Am hotarat cu Marry Poppins ca facem o alta zi de suc luna urmatoare, sa pacalim corpul, sa isi dea reset constant cu o zi de post.

Ziua 2

Siiii… s-a facut luna urmatoare. Am zis ca facem doua zile consecutive de suc, si oricum la ce caldura e afara (35 C), nici nu iti vine sa mananci chiar asa de mult. Sau cel putin, asa se zice! Eu nu am probleme de genul asta. Eu mananc si pe caldura,si pe frig… daca e bun, ma bag. Am ales o perioada care sa nu fie delicata, sa nu am de invatat, de cantat, ci un program pe care il pot controla putin sa ramana mai linistit. In general nu e.

  • Am primit pe langa sucuri si apa alcalina! Sunt super entuziasmata, am aciditate destul de marita in corp si se resimte, cu arsuri si senzatii neplacute, dar si cu bijuterii oxidate prea repede. No more!
  • Am primit programul 4, Be you, pentru ziua doi – recomandat persoanelor care doresc sa adere la un stil de viata sanatos. Folosit cu succes in reeducarea gusturilor, eliminarea dulciurilor cat si in reglarea cantitatii de zahar din sange. Abia astept, suna exact a ceea ce am nevoie acum!
  • Am vazut un documentar unde se spunea ca industria robotica are cele mai de top masinarii special concepute pentru operatiile chirurgicale pentru persoanele obeze. Mai spuneau acolo ca pana in anul 2050, 65% dintre barbati, 50% dintre femei si 25% dintre copii vor fi obezi. Chestia asta ma pune pe ganduri enorm. Nu vreau sa ajung acolo – nici eu nici familia mea.
  • Cu o zi inainte de ziua de azi mi-a fost foarte foame – am incercat sa mananc smoothie dimineata si seara ca sa imi fie usor in ziua de suc, insa dupa pranz mi s-a facut foarte foame, am adaugat o salata mica cu orez in plus la tot meniul propus.
  • Ziua a fost per total usoara, surprinzator nu mi-a fost foame – am si umblat mult pe jos in caldura, setea a ghidat ziua, asadar au picat toate foarte bine; am fost categoric plina de energie la fel ca si cand as fi mancat normal, nici urma de stari de ameteala sau slabiciune!
  • De tinut minte: nu va uitati la emisiuni cu mancare atunci cand tineti post sau sunteti in cura de detox – parca stomacul are un creier al lui, care reactioneaza la imagini! Drept urmare, o usoara senzatie de foame dar si mai mare de pofta s-a ivit noaptea la 23.30. Am rezistat cu apa alcalina si “pus pofta-n cui”

Ziua 3

  • Azi am tot programul 2, Green Detox, ca si in prima zi! Sunt curioasa daca voi simti vreo diferenta intre ziua 2 si 3 si daca ea tine de tipul de cura sau nu. Cred ca fiecaruia ni se potriveste ceva diferit, asadar rezultatul si starea de foame tine de cum ne cunoastem fiecare corpul! Eu inca mai am de invatat. Later edit: zilele au fost diferite, dar nu cred ca a tinut de sucuri, ci de momentele corpului meu de constientizare a “curei”.
  • Ora 10.30: Daca ieri am avut foame prea putin, azi am inceput fomista de la 7 dimineata. Apa, suc, apa, si tot asa; totusi, inca nu ma atrage sa mananc nimic ce am in casa, indiferent ca sunt legume din gradina, fructe proaspete sau mancare din magazin; cred ca e doar mental, din nou.
  • Ora 14.30: Imi e teribil de foame. Cedez in fata unei rosii mari din gradina, mancata asa, de una singura. Incerc sa nu pun pe ea vinovatie ci mai degraba sa fac din asta un moment de glorie, de recunostinta. In trecut faceam asta prin a-mi oferi ciocolata, azi fac cu o rosie. Nu-i rau! Dupa rosie, inca imi e foame. Mi-a facut-o de petrecanie corpul, se rascoala! Nu-i dau voie, fac treaba in liniste acasa, scriu, scriu si iar scriu. Incerc sa fac niste articole in avans, ca sa realizez in final ca sucurile de ieri si de azi mi-au facut o minte foarte curata, si activa! Pot sa scriu, dupa aproape doua luni in care am muncit cu noduri, din lipsa de inspiratie si oboseala psihica. Multumesc Marry Poppins!
  • Chiar am baut apa alcalina ieri si azi, mi se pare ca are un gust foarte soft, ca o imbratisare, ca si cum spune “hai ca nu e asa de greu!”- la ce putin beau eu apa si am mereu dureri de cap din cauza asta, ei uite ca apa alcalina mi-e draga ca o vata de zahar. Doar ca nu are zahar si nu e nici vata, doar licoare magica pentru corpurile acide ale secolului vitezei!
  • Pe langa mine, oamenii au mancat pui la ceaun, ciocolata delicioasa, biscuiti cu unt, bauturi cabogazoase, paine alba fierbinte si eu n-am mancat. A fost cumplit, nu pot sa pacalesc! Voiam, categoric, din toate – macar o firmitura.
  • Ma simt vinovata ca nu am mers la sala, dar mereu am preferat sa tin post cu liniste fizica. Inlocuiesc vinovatia cu inca un pahar de apa alcalina si ma duc imediat sa cumpar patrunjel, ca vreau sa fac maine salata tabuleh. Dupa doua zile de suc, clar nu se poate sa mananci haotic. De obicei se slabeste 1kg, si nu merita sa-l punem inapoi desi putem; putem si mai mult daca vrem!
  • Inchei ziua victorioasa. Ma simt vitaminizata si plina de bunatate in trup. Abia astept sa fac iar o zi de sucuri! Da, mi s-a pus pata acum sa fac o zi de sucuri lunar, si poate dupa cateva luni o voi face saptamanal. Mi se pare ca ne lipsesc multi nutrienti valorosi pe care nu ii luam de nicaieri!

Multumesc Marry Poppins Juice Delivery pentru o super oportunitate sa aflu o gramada de lucruri despre mine, despre sanatate si despre limitari. Nu in ultimul rand, am introdus in dieta mea apa alcalina cu ajutorul tau si am inteles ca se poate si sa nu fi balonat in fiecare zi. Ce bine! Marry Poppins face si consilieri in nutritie, fiind de fapt…nutritionist! Asadar va invit sa o super cautati, cercetati si incercati, pentru mine a fost blessing… si de data asta nici macar “in disguise!”

Leave a Reply

